יום ראשון, 31 במרץ 2013

חודש 2 שבוע 2 יום 3; יומן הפקה; יוסי האיש הצל והסרטן, ארקשה, לולה והזוהרים, אריאל הגמל


  
איפה אני: עם תמתמ בדימונה במסעדת הכושים העבריים.  טופו מטוגן מצופה בלילה אורירית בתוך פיתה: טמפה ציוני.פוגש את יוסי ר. איש הצל והסרטן מראשוני והאנשים בארץ שהעז ללכת בגופו נגד הממסד הרפואי ומונופול הסרטן. בדרכו המאופיינת בראש בקיר וסינון רעשים טבעי מליקוי שמיעה, בקהילה הוא אומר מלקק את גלידה אמריקאית מצוינת בטעם תות, מחלב סויה.
קפה לא היה להם אז גמאנו אספרסו עם ארקשה האיש בעל שיני הזהב ולולה בזמן שהזוהרים עסקו בחישובי אפיקומן מדויקים. אילצתי את שניהם לחבב דפי.  טוב שאין לי הרבה עקרונות אותם אני צריך להפר בדרכי להגשמת חלום הפייסוש הבא
You need 9 more likes on your Page to get access to insights about your activity
הוראות לעיסה לגמלים מתחילים , צילום: תמתמ
איפה אנחנו-חלק 2
בעבור חופן חציר מדושן בבוטנים  ואפונה רכשתי את אמונם של שני גמלים מהחווה שסיפרו לי כל מה שצריך לדעת על חוות הגמלים של הגמל אריאל והדימונאית. התמקמנו שם לליל לבנה כמעט מלאה שלאורה יצאנו בחצות לסיור לילי בואדי למרגלות רכס רותם. על צוק מוכה ירח ציטטתי לתמתמ את גרוסמן מצטט מ"ימי ציקלג" של  יזהר (שורה אהובה על גיבורי הסיפור אברם ואורה) במחווה דרמאטית מול הירח המלא :אי אפשר להצביע למישהו על כוכב מבלי שתניח ידך השניה על כתפו. זכיתי לתשואות עד אז המשכתי לשחות לתוך "אשה בורחת מבשורה" מפתח את העוינות למדריך המשמעותי הראשון שלי לתרבות עברית. דוד גרוסמן היה אפילו בסדרה "כוכב הלכת האבוד" מבוססת על "סייר החלל". מהסיקוס,הכוכב האבוד, אסטרואיד שלהשפעתו יחס אפלטון את השקט והשלווה ששררו בכדור הארץ לפני עשרת אלפים שנה מפקחת שי-פרעה על  ה"צוות הנועז" בדרכם לשחרור החטוף בדיזינגוף סנטר. הטינה חיכתה מאז שגיבורי גרוסמן ואני עברנו חצינו מדור 1 ל- 2. אני נאבק לא להעיף את הספר מידי בגלל אברם, בן לווייתה של אורה-האשה- במסע עיכוב הבשורה. ממלחמת יום כיפור; הזדהות עם האלם ופחות עם הילד פלא האמיץ שהיה, מאנקלת אותי לאברם, נער כותב מוכשר שחזר הלום קרב ממלחמת יום כיפור.  אורה, העובדת הסוציאלית ואילן עו"ד זכויות קניין לא מעניינים אותי. אני כן יודע שזה כנראה הפעם האחרונה שהוא יספר לי על אנשים שלא אכפת לי מהם, ואני מרגיש שאני יכול לסמוך עליו כמו שסמכתי עליו בעינים עצומות ובאוזניים פתוחות מימי ל"אם ולילד". למרות העוינות שלי לספר, הספר חודר לגוף דרך הרגלים המטיילות בשביל חוצה ישראל. בבוקר טיפסנו להר סנפיר ואף צעדנו בשביל כחול לבן וכתום, גוזרים לעצמנו את הסרט מעל השביל.



עומדן / הופכות אחראיות / ליותר ממה שהתכוונו / וזאת פריבילגיה מילולית (אדריאן ריץ')

טעמו של צער – שיר בתרגום דן דאור

לזכרו.

*כְּשֶׁהָיִיתִי צָעִיר וְלֹא יָדַעְתִּי מַהוּ טַעֲמוֹ שֶׁל צַעַר
אָהַבְתִּי לְטַפֵּס לְגַג בַּיִת גָּבֹהַּ
אָהַבְתִּי לְטַפֵּס לְגַג בַּיִת גָּבֹהַּ
וְלִכְתׁב שִׁירִים חֲדָשִׁים, אָנוּס לְהַסְבִּיר מַהוּ צַעַר

הַיּוֹם אֲנִי יוֹדֵעַ בִּמְלֹאוֹ מַהוּ טַעֲמוֹ שֶׁל צַעַר
רוֹצֶה לְהַסְבִּיר וְעוֹצֵר בְּעַצְמִי
רוֹצֶה לְהַסְבִּיר וְעוֹצֵר בְּעַצְמִי
וְאַז אֲנִי אוֹמֵר "הַיּוֹם קָרִיר, מַה נָאֶה הַסְּתָו"


                                 צ'ין צ' צ'י, 1207 לפנה"ס

מתוך האסופה 41 שירים סיניים: אנתולוגיה קטנה.
תרגם וביאר: דן דאור.

ולשנן את תנועה 3 ששמה יזהר לנצח: הנח ידך על הכתף והצבע על כוכב.
התחלה כמו תנועה 1: כתף שמאל  ורגל שמאל פנימית למרכז המעגל (פ"מ). רגל שמאל הפנימית למרכז המעגל-נשלחת אחורה. בתנוחה הזאת מתרחש סבוב כיוון ההליכה. מרכז הכובד עובר מרגל ימין –החיצונית למרכז המעגל (ח"מ)  -לרגל שמאל הרגל הפנימית שנשלחה לאחור. גלילי אצבעות רגל ימין משתחררים ומסתובבים על ציר העקב לכיוון האגן. מרכז הכובד חוזר  מרגל שמאל  לימין  ומאפשר לגלילי אצבעות רגל שמאל להסתובב על עקב שמאל לכיוון התנועה החדש.
כמו תנועה 2 : משקל הכובד עובר במלואו לרגל שמאל מאפשר לרגל ימין לנוע צעד אחד קדימה, ולידיים, כתף ימין פונה לפנים המעגל, לגובה הכתף (שונה מתנועה 2 שם קוטפות הידיים כוכב).
ולתנועה 3: רגל שמאל כעת משוחררת, נשלחת קדימה, חוצה מפנים המעגל את רגל ימין, ומתייצבת על שפת המעגל.
מרכז כובד עובר משמאל לימין, האגן, הפנים והכתפיים הפוך למרכז העגול, מאפשר לגלילי אצבעות רגל שמאל לסוב על העקב. משקל עובר לימין, מאפשר לשמאל לתקן עצמה קלות ולכף הרגל לסוב על שפת המעגל לכיוון התנועה. אגן, פנים וכתפיים פונים למרכז המעגל. הצלחת בידיים מתקמרת ומתקערת במרחק קבוע ובגובה מרכז הגוף.המשקל עובר במלואו לימין, מאפשר לרגל שמאל לתקן עצמה על שפת המעגל. משקל עובר לשמאל מאפשר לכתף ימין להיות בכיוון המרכז ולרגל ימין עצמה ולהתרומם לבעיטה, לצעד הבא או לתנועה חדשה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה