יום שבת, 22 ביוני 2013

שמאל; בלוג מקביל יומני שי-פרעה; גוף ראשון רבים

הפיצול התחיל בגלל שתי שאלות: מתי ולמה התנחלנו בלבבות האנושיים סביבנו ? השאלה- האם בכלל התנחלנו בלבבות סביבנו  עניינה אף לא  אחד מהשמונה שהרכיבו את ארבעת זוגות המעגלים שהתקפלו ליחידה דו גדילית לוליינית-אנחנו. צורה, שאלו- שכן/לא התנחלנו בלבבותיהם- יכלו מזמן לראות אם הם היו ממש מתעניינים. אבל הם לא. סיכוייהם לראות מי מאיתנו:  קבל, נגד ומשרן- קלושים. הטכנולוגיה בכדור הארץ עוד צריכה לעבור הרבה כדי לראות את  צורת הקיפול הייחודית שלנו מרכיב למעגל חשמלי בודד ולזוג ועוד זוג ועוד זוג ועוד זוג.
לא משנה מאיזו זווית ניסינו לחקור את השאלות: למה ומתי ? לא הצלחנו להגיע לתשובה שתספק את כולנו. נצמדנו זה לזה. על העובדה הזאת אין מחלוקת וגם אם היה, לא בהכרח שבכלל היינו מתעניינים בה. כמו שבפועל, לא התענינו בחלוקות אחרות. רק התפצלנו לכאלו שמעניין אותם "מתי?" שנדבקו לכל קיר שהם יכלו, וכאלו שמעניין אותם "למה?" שמנסים רק לעלות למעלה לשמיים והכי רחוק מאיפה שהם התחילו.
יש בינינו זוג שמספר שכשכרו באר בשביל הכרם שהיתה פה, פחות או יותר לפני מאה עשרים שנה נתקלנו בלב הראשון. הלב היה שייך לפלאח פלשתינאי או  מהנדס צרפתי של רוטשילד. אבל כמו שהם לא ידעו להבחין פלאח/מהנדס, הם גם לא סימנו מתי בדיוק אותו ארוע התרחש. זוג אחר, בעצם רק חצי מהזוג, כי שומעים רק את הגל הנוסע ולא את הגל העומד, מספר שבכלל הפגישה היתה במערה חשמלית שבגבעת כורכר כקילומטר צפונית מערבית לדיזנגוף סנטר. בלי שום קשר אם גרסת הגל הנוסע נכונה והגל העומד, מסוגל/לא מסוגל  לאשררה,  אנחנו יודעים בבירור שהיה שם אחד שקוראים לו מקס קלינהוף.
מקס קלינהוף היה מתבודד מוזר שנמלט מאוסטריה עם עליית הנאצים לשלטון בראשית שנות השלושים והגיע לחוף ים תל אביב שם חי במשך כעשור. כמתבודד גר במערה  מוכר לכל ואהוב על הילדים. למקס היו כישורים טכניים שונים והיו שסברו שהוא היה בעברו העלום מהנדס. 
מקס חפר את מערתו סמוך לקצהו של גב הכורכר הצפוני בעזרת חתיכות פחים וברזלים חלודים שמצא בשפת הים. בסך הכול היה מדובר בחדר אחד בלבד שגודלו היה כשלושה על שלושה ומשהו מ"ר וניתן היה לרדת אליו בשבע מדרגות חצובות בסלע. בצד אחד הייתה חפורה לשון גבוהה של כשבעים או שמונים ס"מ ששימשה לו מיטה ובהמשכה פינת הבישול שלו, שבה פתיליה שמעליה חצב ארובה. בנו הוא נתקל כשבנה לעצמו את תחנת החשמל הפרטית שלו. הוא הראשון שייצר בעצמו חשמל מרוחות ים.
ואז הוא נעלם לנו. אנחנו לא יודעים מתי וגם לא למה. ברשת כתוב שהוא אושפז באברבנאל ובנה ערים דמיוניות בחול עם גשרים ודרכים.  יש המון שאלות אבל החלטנו, הלמים והמתים שלא שואלים כלום, רק מעתיקים ומדביקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה